zondag 18 september 2011

Winkel: iHerb



Dat was spannend! Rauw eten bestellen in Californië. Lekkere biologische spullen die uit de States komen. De meeste van deze producten kocht ik al hier in Nederland. Bij TheFruitPersuit had ik gelezen dat Sabine goede ervaringen heeft met het bestellen bij iHerb. Vrijdagmiddag besteld. Dezelfde dag nog had ik een tracking nummer van DHL. Het is uiteindelijk dinsdagmiddag bezorgd.

Heel enthousiast, alsof ik nog nooit dit soort producten heb gehad, de doos open gemaakt. :)



De verzendkosten waren $17.61 en ze gaven $11.26 korting omdat ik een bestelling had van boven de $120. Bij de prijzen in de volgende tabel heb ik de verzendkosten verwerkt bij de koers conversie. In kolom 4 zie je dus de euro prijs inclusief de verzendkosten, van uitgaande dat je een order plaatst groter dan $120.

Produkt Dollar Euro Prijs NL Voordeel
Now Foods, 100% Natural Spirulina, 500 Tablets $19.11 15.60 22.00 7.60
Now Foods, Chlorella, 1000 mg, 120 Tablets $12.14 9.11 28.00 18.89
Artisana, 100% Organic Raw Almond Butter, 16 oz (454 g) $13.60 11.10 17.70
oude NL prijs
6.60
Navitas Naturals, Organic, Maca Powder, Raw Maca Powder, 16 oz (454 g) $18.71 15.28 19.93
(46 gram gecorrigeerd)
4.65
Jarrow Formulas, Coconut Oil, Extra Virgin, 16 oz (454 g) $11.87 9.69 14.95 5.26
Sun Warrior, Protein, Raw Vegan, Vanilla, 1 kg $46.95 38.33 48.95 11.62
BBragg, Organic Apple Cider Vinegar with The 'Mother', Raw-Unfiltered, 32 fl oz $5.81 4.74 7.95 3.21
Frontier Natural Products, Organic Cacao Nibs, 16 oz (453 g) $12.60 10.29 13.57
(46 gram gecorrigeerd)
3.16


Met alle producten ben ik heel tevreden. Zeker met dingen als de Sunwarrior, dingen die ik exact zo hier in NL kocht, is het dik besparen.

Wat betreft de Kokos olie blijf ik bij de Living Oil. Het prijs verschil is verwaarloosbaar en living oil is gegarandeerd rauw.

Dit was een proef bestelling. Er zijn zeker meer dingen die interessant zijn voor rawfoodies om daar te bestellen zoals de rauwe agave siroop. Wordt vervolgd. :)

Mocht je wat willen bestellen, je schijnt $5 korting te krijgen met deze code: WIR368. ;-)

Update: Ik heb me vergist met de cacao nibs! Die zijn niet rauw maar geroosterd. We waren al zo verbaasd dat ze fantastisch ruiken. ;-) Verder geen suiker ofzo erin dus ik heb besloten het wel op te maken. Ik kan zo snel ook geen rauwe cacao nibs vinden op iherb.com, wel rauw cacao poeder.

30 opmerkingen:

  1. Hoi Ton,

    Gefeli met deze geweldige aankoopprijzen en het vinden van deze leverancier! Dat maakt het leven -financieel- weer wat makkelijker :-D

    Wat betreft de rauw kokos olie stel ik toch de vraag -in het algemeen- of rauw daarin wel mogelijk is. Ik hoorde namelijk van een kennis dat hij vroeger heeft gevaren op vrachtschepen waarmee kokosolie vervoerd werd. De tanks waarin de kokosolie wordt vervoerd worden verhit zodat de olie niet stolt. Toen rees bij mij toch de vraag of de rauwe kokosolie wel zo rauw is :-S Ik ken het verhaal van Living Oil, maar blijf toch altijd wantrouwend -helaas-.

    Groetjes! Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Petra,

      Kokosolie heeft een smeltpunt dat tussen de 24 en 26 graden celsius ligt, ik ga er vanuit dat die schepen het niet warmer stoken dan nodig is om het vloeibaar te houden. Als producten onder de 38 graden blijven wordt het nog als raw aangemerkt.

      Verwijderen
  2. Hoi Ton,
    Ik ging gelijk bestellen, en vroeg me toen af...
    krijg je geen rekening over de invoerrechten? Ik kocht ooit kleding in de VS, en kreeg een paar weken later een dikke rekening toegestuurd... valt dit daarbuiten?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi

    Bedankt voor jullie reacties. Net terug van vakantie. :)

    StoereMoeder: verder geen invoer rechten moeten betalen. Ik weet niet of dat beleid is of dat ik geluk had. :)

    Groetjes, Ton.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. http://www.iherb.com/Navitas-Naturals-Cacao-Power-Raw-Chocolate-Nibs-16-oz-454-g/8257?at=0

    rauwe cacao nibs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ton,

    Inmiddels heb ik ook een bestelling bij iHerb geplaatst. Op woensdag in de middag besteld, de daaropvolgende maandagmiddag had ik het pakket in huis. Geweldig! Gelukkig kwam mijn pakket vlekkeloos door de douane dus ik was spekkoper. Wat een assortiment heeft die winkel en dan ook nog eens zo snel geleverd. Dit is voor herhaling vatbaar :-)

    Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Petra :) Leuk. :) Mijn 3e bestelling kwam ook weer 'gratis' door de douane. Nog een tip, ik heb veel kruiden besteld van Simply Organic. Mooie potjes van glas. Ik hield niet zo van al die losse zakjes. Die potjes gaan we natuurlijk weer opnieuw vullen als ze leeg zijn. Veel bestel plezier. :) Groetjes, Ton.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Ton,

    Bedankt voor de tip, ik ga het gelijk opzoeken.

    Wat kan ik opzoeken als alternatief voor vanille poeder? Ik vind dat spul eigenlijk te duur :-S Wat gebruik jij?

    Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Petra. :) Weet ik eigenlijk niet, gebruik ik bijna niet. Laatste keer ik wat gekocht bij Unlimited Health. Vrij prijzig inderdaad. Er is ook Vanilla aroma te koop, maar daar zit wat alcohol in en wil ik daarom niet gebruiken.

    Wel gebruik ik graag de Sunwarrior met vanilla smaak.

    Groetjes, Ton.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Voor mensen die nog iets bij iHerb willen gaan bestellen (werkelijk een fantastische online winkel) heb ik hier nog een iHerb kortingscode: FAQ501

    Voer deze code bij je winkelwagen in en je krijgt $5 extra korting op de toch al zeer lage prijzen.

    Succes,
    Jordy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heeft iemand interesse om samen een bestelling te doen bij iherb om verzendkosten te delen?
    Of weet iemand waar rauwe agavesiroop te koop is in nl? (evt. online) Bij de natuurwinkel bij mij in de buurt hebben ze hem niet, en die van de AH is volgens mij niet rauw...

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tineke

      Bij iHerb limiteer ik bestellingen tot zo ongeveer 125 dollar, anders word ik aangeslagen voor invoerrechten is mijn ervaring.

      De rauwe agava siroop die ik bij iHerb koop wordt ook door UnlimitedHealth verkocht.

      Groetjes, Ton,

      Verwijderen
    2. Hoi Ton,

      Hou je ook rekening met het gewicht van het pakket?

      Groetjes,

      Brigitte

      Verwijderen
    3. Hoi Brigitte,

      Bij iHerh hadden ze een aanbieding, gratis versturen met International Airmail. Daarbij moet er wel op gewicht gelet worden. Toen heb ik 2 kleine zendingen laten komen. Was een grote miskoop. Ten eerste was de levertijd heel lang, 1 maand ongeveer. En PostNL rekende 12.50 inklaringskosten terwijl er maar iets van 5 euro invoerrechten betaald hoefde te worden.

      Betere ervaring met DHL. Snelle levertijd, meestal 3 dagen en ook goede service qua afleveren. Als niemand thuis is bellen ze meteen om een afspraak te maken of eventueel om op een alternatief adres af te leveren.

      Bij DHL let ik niet op gewicht. Al mijn bestellingen tot en met 137 dollar zijn kosteloos door de douane gekomen. Dat bedrag is inclusief verzendkosten.

      Veel bestelplezier :)

      Groetjes, Ton.

      Verwijderen
  11. Ik heb zojuist ook mijn bestelling van iHerb weer ontvangen zonder invoerrechten te hoeven betalen. Ik heb dit keer wel iets langer moeten wachten (3 weken) maar dit komt wellicht door de feestdagen.

    PS de kortingscode FAQ501 werkt nog steeds :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jantje Pattiasina31 juli 2013 om 07:11

    http://www.unlimitedhealth.nl/shop/advanced_search_result.php?keywords=apple&x=0&y=0

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jantja Pattiasina31 juli 2013 om 07:12

      Hier kan je gewoon in Nederland Amsterdam kopen Bragg Apple Cider vineger

      Verwijderen
  13. Maartje Verhoef29 april 2014 om 12:57

    Klinkt leuk bestellen in Amerika!! Maar ben toch echt gepakt voor invoerrechten. Uiteindelijke kostte mijn zak sunwarrior € 56 euro terwijl ik dit hier in Nederland kan krijgen voor € 47,95 en dan heb ik het binnen 2 dagen binnen. En hier heb ik 10 dagen op moeten wachten. Ik kan en blijif dus lekker alles in Nederland bestellen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Maartje!

      Balen! Hoeveel was je totaal bedrag en heb je wel met DHL geshipped?

      DHL brengt namelijk invoerrechten onder de 25 euro niet in rekening bij de verzender. Kost ze teveel overhead.

      Als het met TNT Post komt, heb je altijd verzendkosten. Zij brengen zelf ook kosten daarvoor in rekening.

      Verwijderen
  14. Hoi,

    Ik bestelde al meerdere keren via iherb voor bijna 140euro en verzenden met DHL Express International. Als je onder de 150e blijft dan betaal je geen invoerrechten, maar als je paketje wordt opengemaakt, dan betaal je settlement cost van 10e plus btw denk ik. Met DHL is de kans veel kleiner dat dit gebeurt. Met de goedkoopere optie is het vaak raak want blijkbaar hebben ze geld nodig bij de TNT Post. Tot nu toe kwam alles ongeopend, ik hoop dat het zo blijft.

    GWS553 geeft 10$ introductie korting op besetelling boven de 40$ en 5$ korting op kleinere bestellingen. Vanaf 60$ krijg je nog eens 5% korting op het bedrag.

    DHL Express International kost 8$ voor 8lbs, het duurt 2-4 dagen en het heeft track&trace nummer. Bij de goedkoopere optie er is geen track&trace en daarom is de bestelling niet verzekerd, dus als het niet aankomt, krijg je geen geld terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. DHL heeft sinds anderhalve maand een nieuw beleid. Eerder nam DHL de invoerrechten voor haar rekening maar omdat er nu teveel internationaal wordt besteld en zo de kosten voor DHL te hoog opliepen, loop je wel kans dat je BTW + administratiekosten (ca. 12 Euro) moet betalen. Dit hoorde ik gisteren van de koerier. Helaas kon ik zo bijna mijn hele korting weg schrappen. Het is dus zaak goed te berekenen of je bestelling bij iHerb wel goedkoper is dan de spullen in NL te bestellen.
    Ik vind het prettige van iHerb dat ze merken en producten hebben die hier niet verkrijgbaar zijn, dus ik blijf wel bestellen. Maar dit nu wetende voorkomt in ieder geval een teleurstelling aan de deur ;)

    Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Petra.

      Bedankt voor de tip!

      Pakketjes die via TNT Post binnen komen hadden dit probleem al, die rekenen 12.50 inklaringskosten plus de invoerrechten.

      De laatste keer dat ik besteld heb bij iHerb was in juni. Ben bang dat ik nu niet meer ga bestellen. Misschien pas ik de pagina's zelf ook aan om jouw commentaar te verwijzen, zodat mensen niet voor verrassingen komen te staan.

      Verwijderen
    2. Hoi Petra,

      kwam deze recente video tegen van de groene meisjes.

      https://www.youtube.com/watch?v=ykaCA5-FDg4

      Die krijgen het blijkbaar toch nog zonder invoerrechten binnen, dus ik ga het nog eens proberen.

      Want ik zit al een tijdje zonder spirulina en dergelijke!

      Verwijderen
    3. Hoi Ton,

      De laatste zending heb ik -op advies van andere bestellers- onder de 100 Euro gehouden en deze is niet belast. Wellicht is dit de truc?

      Groetjes, Petra

      Verwijderen
    4. Hoi Petra :)

      Goed om te weten! Ik probeerde zelf altijd onder de 150 euro incl verzendkosten te blijven. Toen een keer ruim daarboven besteld heb heb ik flink moeten bij betalen.

      Ik zag dat Maca poeder opeens waanzinnig duur is bij Iherb. En ik bestel ook geen Sunwarrior meer, 1 pak Sunwarrior leverde al heel veel voordeel. Maar nu bestel ik misschien toch gewoon bij Unlimited Health.

      Wenslijstje:


      * Original Superfoods Chlorella Tabletten 250 Gram
      * Original Superfoods Spirulina Pacifica Tabletten 250 Gram
      * Original Superfoods Biologische Kokosolie Extra Virgin 450 ML
      * Original Superfoods Biologische Maca Poeder 400 Gram
      * Original Superfoods Biologische Chiazaad 400 Gram
      * Original Superfoods Biologische Carobpoeder 400 gram
      * Original Superfoods Moringa Poeder100 Gram
      * Original Superfoods Psyllium Husk Vezels 250 Gram
      * Bragg Liquid Aminos


      :)


      Groetjes, Ton.

      Verwijderen
    5. Hoi Ton,

      Bij gezondheidaanhuis.nl is de kokosolie van Omega & More leuk geprijsd. Bak van 2,2 kg. Ze hebben ook heel veel leuke andere artikelen zodat je makkelijk boven de 45 euro totaalprijs komt en dan is de levering gratis.

      Alle superfood wordt -te- duur vanwege de grote vraag ernaar. Teveel en te vaak innemen is toch ook niet gezond dus gewoon je wenslijstje herzien ;)

      Groetjes, Petra

      Verwijderen
  16. What about the import taxes? Sometimes they charge a lot and you never know what's going to be the final price beforehand. You didn't pay any import taxes on these once they arrived in NL? I always have to pay here !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We've mentioned that here: http://rauw-amsterdam.blogspot.nl/2011/09/winkel-iherb.html?showComment=1408794053008#c6181025414732160181

      Verwijderen