zondag 26 juni 2016

Biomarkt Weteringschans RIP

Dit is de tweede onafhankelijke biologische supermarkt waar ik boodschappen deed die is overgenomen door EkoPlaza. De weegschaal in de Jodenbreestraat is jaren geleden overgenomen zodat EkoPlaza in een veel groter pand open kon aan het Waterlooplein. 

En nu dus de Biomarkt aan de Weteringschans.  Die was niet goedkoop maar had wel heel leuk personeel en veel producten die je nergens anders vindt. 

Zoals bijvoorbeeld de rauwe ballen en taarten. Maar denk ook aan het rauwe ijs
Probeer bij EkoPlaza maar eens een ijsje te kopen zonder suiker en fructose. ;)


4 opmerkingen:

  1. Hoi Ton,

    wat ontzettend jammer dat Ekoplaza een soort van monopolie op de reform-/natuurwinkels lijkt te krijgen.

    Echter zitten de ijsjes in de eenmanszaken ook vol verkeerde ingrediënten hoor ;) Helaas denkt men ten onrechte te vaak dat alles wel goed en gezond is wat in een reformwinkel te koop is, maar het tegendeel is waar.
    Het blijft immers maar commercie, dus geld gaat voor principes.

    Ekoplaza is nu gewoon een supermarkt met iets ander assortiment dan de 'reguliere'. Al ga ik er uiteraard tig keer liever heen dan naar de standaard winkel vanwege de ruimere keuze in biologische producten.

    De uitstraling van een Ekoplaza is duidelijk anders dan van de oudere reformwinkels en vanwege de commercie zijn de belangen en is het personeel ook anders. Het geld neemt het over, de gedreven fanatieke gemotiveerde werknemer lijkt te verdwijnen in deze massale verkoopmachine

    Verder is Ekoplaza best goed bezig maar ik denk wel dat ervoor gewaakt moet worden dat deze speler op de markt niet een te grote positie krijgt en daarmee de markt gaat bepalen.

    Hartelijke groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. PS: Leuk dat je weer eens een berichtje schrijft. Ik was al erg nieuwsgierig naar meer nieuws van jouw kant :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Petra, leuk om van je te horen. :)

      Ja ik ben niet zoveel meer bezig met rauw eten. Rauw eten is ook meer main stream geworden denk ik, iedere grote supermarkt heeft het nu wel. Het heeft zeker een blijvende invloeden op hoe ik eet, maar ik kreeg een dikke buik van al het zoete eten.

      Daarom ben ik nu afgestapt van teveel fruit, honing etc te eten. En let er ook op dat ik niet teveel carbs binnen krijg. Daarnaast juist wat meer vette dingen gaan eten zoals Griekse yoghurt met blauwe bessen, lijnzaad, hennepzaad, chia seeds, kokossnippers en walnoten. De buik is weer grotendeels weg. :)

      Ik heb het het ijs wat ik bedoelde nog even gelinkt. Nu zie ik dat er agave inzit, dat zou ik nu waarschijnlijk ook vermijden. :)

      Verwijderen
  3. Hoi Ton :)

    Dat ijs ziet er wel heerlijk uit :P
    Het is balanceren met koolhydraten. Helaas neem je er al snel teveel en zeker met ‘raw food’.

    Als je zuivel goed verdraagt is het misschien zinvol om eens naar rauwe zuivel te kijken. Voor zover ik begrepen heb heeft Ekoplaza het in het assortiment opgenomen van het merk “Raw Power”.

    Hartelijke groet

    BeantwoordenVerwijderen