donderdag 14 januari 2016

Suikers verkopen als SuperFood @appie


Uit het "Superfood Rack" van Appie: 30% bessen en 68% ananassiroop. Daar gaan je receptoren wel van tintelen als je een hap neemt. Een superfood is het zeker niet. Overigens staat de Albert Heijn niet alleen hierin. Via FoodWatch.

 
Mijn dochter heeft mijn lief vandaag weten te verleiden om bij Ekoplaza een "SuperFood" Cocunut icecream te kopen. Blijkbaar zijn Glucosestroop, fructose-glucosestroop en rijsstroop ook superfoods. Er zit ook agave in, niet zoet genoeg?

Nog zo'n ziek voorbeeld. Alpro Unsweetened. Niet gezoet volgens de website van fabrikant. Natuurlijk niet, we doen er alleen wat maltodextrine, is nog ongezonder dan suiker.

2 opmerkingen:

  1. Ja, ik hoor ook vaak dat de teksten op verpakkingen totaal niet betrouwbaar zijn helaas

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor het delen. Deze kende ik nog niet! GA ik meteen ook delen op mijn facebook pagina
    A.J.Reinier van der Leij

    BeantwoordenVerwijderen