dinsdag 27 maart 2012

vanuit Thailand - Doerian versus Jackfruit

Tijd voor rectificatie. In een artikel over tryptofaan dacht ik Doerian al gegeten te hebben. Dat was niet zo, ik had alleen Jackfruit gegeten.

Beide lijken erg op elkaar met hun harde stekels.

Jackfruit:



Doeriaan:



Vandaar mijn schrik toen ik Sydney een Doerian open maakte en mij de misselijkmakende geur van deze beruchte vrucht tegen moet kwam. :) Dat is bijna hetzelfde als aan een fles wasbenzine te willen snuffelen maar per ongeluk ammoniak te pakken hebben.

Nu heb ik inmiddels ook Doerian gegeten. Het is sterk wennen. Door de lucht is mijn natuurlijke reactie om het niet te eten, maar het went wel. Een favoriet zal het niet worden.

Jackfruit is dat wel. Hier in Chantaburi op een markt wordt Jackfruit klaar gemaakt waar je bij staat.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten