vrijdag 15 januari 2010

1 week Rauw

De kop is eraf. 1 week rauw. Dat ging makkelijker dan ik dacht. Mijn plan is om dit 3 maanden te proberen om te kijken of het bevalt. Maar dat gaat per dag natuurlijk, dus eigenlijk probeer ik alleen maar vandaag rauw te blijven.

Een grote positieve verandering is wel dat ik nu veel kritischer ben bij de inkoop. Gisteren voor de soep zocht ik maïs, maar dat had de Natuurwinkel niet vers, alleen in potjes. Dat viel af; want ik vertrouwde er niet op dat die maïs helemaal rauw was. Dat brengt mij dichter bij een andere wens, om zoveel mogelijk whole foods te gebruiken.

Helemaal rauw gaan is goed te doen nu, maar de tijd was er wel rijp voor. 2 jaar geleden of zelfs 1 jaar geleden was ik er zeker nog niet klaar voor. Ik zorg nu wel dat ik steeds genoeg rauw eten bij me heb, zodat ik geen honger krijg. Als ik afspraken heb waarbij ik misschien een beetje trek krijg, neem ik soms een reep LoveChock rauwe chocolade mee om mezelf te verwennen. Op mijn werk heb ik altijd van alles bij me. Groente/ fruit/ zaden/ noten.

Uit eten is natuurlijk een probleem. Ik ga graag uit eten met vrienden. Dan at ik de gezondste vegetarisch keuze op de kaart. Dat kan nu even niet. Mijn vriendinnetje had al een een etentje waar ik ook voor was gevraagd afgehouden om die reden.

Maar ik voel me anders. Ik wil er nog niet te veel over schrijven omdat als iets nieuw is altijd een hoop enthousiasme te weeg kan brengen. En dat kan ik beter begin te te ruiken kan ook aan de vries lucht buiten liggen. :)

Omdat het goed voelt ga ik door, benieuwd hoe het verder gaat met dit rawfood avontuur. Zo voelt het, als een avontuur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten